DEBATT 2025-10-13 KL. 09:55

Debatt: Det är farligt att leva

Debatt: Det är farligt att leva
Öppna bassängen på sjukhuset snarast, skriver debattören. Arkivfoto: Norra Halland

TV-klipp och nyheter

TV-klipp och nyheter

Vi kan falla i trappor, bli påkörda av bilar och cyklar och vi kan drunkna, när vi badar.

Den 27/9 stängdes samtliga bassänger inom närsjukvården i Halland. Vi brukare/patienter i Kungsbacka fick veta att en incident hade inträffat i en annan kommun. Beslut fattades. Utredning startades.

Så sent som på 90-talet kunde patienter få komma till bassängen under ledning av en sjukgymnast. Efter tio gånger tog det stopp. I början 2000-talet blev det, i Kungsbacka, beslut att man kunde få fortsätta på egen hand. I Kungsbacka har man haft nio tider att välja på varje vecka i minst 20 år. Mig veterligt har allt gått bra.

Kan inte beslutande tjänsteman och politiker besinna sig? Det är farligt att leva!

Om man vill öka säkerheten – häng upp larmknappar på alla sidor av bassängen, idag finns det bara på en sida.

Öppna bassängen snarast för oss med klippkort! Träningen ökar livskvaliteten och rörligheten.

Inger Wendelöv,

f.d. förtroendevald i landstinget Halland (S)

Läs mer debatt:

Debatt: Skolan måste ha tid för varje elev

Debatt: En rik kommun men gråtande personal

Debatt: ”Vi ber om ursäkt för allt strul”



Krönika: Kaninhålet
KRÖNIKOR 2026-06-24 KL. 14:45
Premium

Krönika: Kaninhålet

Spelschemat är släppt för Frillesås
BANDY 2026-06-24 KL. 11:35

Spelschemat är släppt för Frillesås

Ingen annandagsbandy på Sjöaremossen

FAMILJ 2026-06-23 KL. 18:00
Premium

"Att se människor utvecklas är min drivkraft"

Drömmen var stridspilot – nu är hon chef i kommunen

LÄS SENASTE E-TIDNINGEN


Fler E-tidningar

SENASTE NYTT

Premium | FOTBOLL 2026-06-25 KL. 11:00
Värmebölja väntar under Åsacupen
Premium | NYHETER 2026-06-24 KL. 21:00
Se dragkamp av högsta klass i sommar

Fler nyheter

DÖDSANNONSER

FN-soldaten återvänder – söker svar om insatserna

FN-soldaten återvänder – söker svar om insatserna

Han har varit på åtta utlandsmissioner, varav fem under den blå FN-flaggan. Nu har Åsabon Adam Folcker tagit ledigt från jobbet i ett år för att göra återbesök i Kosovo, Makedonien, Bosnien, Liberia och Libanon. Han ska kolla läget sådär 20 år efter det senaste uppdraget: Hur blev det egentligen? Resorna ska resultera i tidningsartiklar och möjligen också en bok så småningom.