Är det inte dags att ta bort de fyra fullständigt onödiga refugerna på Valldavägen förbi platsen för den mycket tragiska olyckan vid midsommar? De har alltid varit en trafikfara.
Avsikten med dem var att de skulle sänka hastigheten på vägen, men ingen som kör i laglig hastighet bromsar ner och ingen annan heller, men alla tappar runtomsikten för att koncentrera sig på att passera refugerna.
Dessutom sliter det på vägen som fort blir dålig runt refugerna. På tävlingsbanorna gör man så kallade chikaner för attsänka hastigheten och testa förarnas skicklighet, men där finns inga träd som stoppar den som överskattar sin körskicklighet.
Kör någon mycket för fort förbi refugen innan olycksplatsen lättar bilen och det är lätt att tappa kontrollen över den.
Jag kör den vägen dagligen och har alltid kritiserat nämnda refuger som en trafikfara.
Ragnar
70-åringen ser fram emot Scandi Gruppens nybygge
Linda och Mathias jobbar på fritiden för att rädda byggnaden
Vårdpersonal som skrev avvikelser på boendet talar ut
Han pantsatte sitt hus när satsningen inleddes. Johnny Wallerman trodde stenhårt på affärsidén och det visade sig att han hade helt rätt. Nu siktar hans företag Selectric Sverige AB mot en omsättning på över en halv miljard kronor. – I början satt vi hemma, vi hade inte råd med lokaler. Men vi såg hela tiden potentialen.





