Av Ronny Karlsson Christina Wagner
En trafikolycka har inträffat på E6 i höjd med Kungsbacka under tisdagseftermiddagen.
Larmet om olyckan kom klockan 16.10 och det ska handla om en singelolycka strax söder om Varlaavfarten.
Olyckan ska enligt de första uppgifterna ha inträffat i norrgående körfält.
En personbil ska ha kört av vägen, räddningstjänst var vid 16.20-tiden framm vid platsen.
– Det var ingen större fara, det var en bil som glidit ner i diket. Vägen var avstängd initialt, men vi lämnar platsen nu och trafiken rullar igen. Det kan bli köer i samband med bärgning, säger Åsa Opperud, larm- och ledningsoperatör på Räddningstjänsten Storgöteborg.
Tidigare under dagen har Trafikverket varnat för att underkylt regn gör vägar i Halland rejält hala.
✔ Tankarna kring en comeback ✔ Duellen mot profilen ✔ Mötet med knäoraklet
Han har varit på åtta utlandsmissioner, varav fem under den blå FN-flaggan. Nu har Åsabon Adam Folcker tagit ledigt från jobbet i ett år för att göra återbesök i Kosovo, Makedonien, Bosnien, Liberia och Libanon. Han ska kolla läget sådär 20 år efter det senaste uppdraget: Hur blev det egentligen? Resorna ska resultera i tidningsartiklar och möjligen också en bok så småningom.



