Vid 19-tiden larmades Räddningstjänsten till Åsa på grund av en översvämning utomhus.
Räddningstjänsten ryckte ut till platsen men enligt uppgift ska det inte röra sig om översvämning i en fastighet utan om stora regnmängder som inte sjunkit undan.
– Vi är på väg dit nu och ska se om vi kan leda om vattnet innan det kommer in i någon fastighet, uppgav Räddningstjänstens ledningscentral, tidigare i kväll.
Strax innan halv nio på måndagskvällen verkar läget stabilt enligt Räddningstjänsten.
– Det går bra. Vi har lett om vattnet från en fastighet och ska åka vidare nu och titta på nästa.
"Vi måste ta de här samtalen med våra barn"
Han har varit på åtta utlandsmissioner, varav fem under den blå FN-flaggan. Nu har Åsabon Adam Folcker tagit ledigt från jobbet i ett år för att göra återbesök i Kosovo, Makedonien, Bosnien, Liberia och Libanon. Han ska kolla läget sådär 20 år efter det senaste uppdraget: Hur blev det egentligen? Resorna ska resultera i tidningsartiklar och möjligen också en bok så småningom.


