Jag vill tacka Swedbank Kungsbacka för att jag fick tillbaka mina pengar när mitt bankkort kapats och samtidigt varna andra. Min fru ville köpa en strandstol via Amazon eftersom jag var registrerad efter tidigare köp beställde jag och betalade.
Dagen efter kom ett mejl på natten att det saknas tullavgift på 39 kronor som jag godtog. Efter leverans drogs 699 kronor i månaden för ett bidragsabonnemang från A better ocean. Jag spärrade mitt kort och fick underbar hjälp från en trevlig tjej på Kungsbackabanken som fyllde i reklamationen och skickade in den.
Kort därefter meddelades jag att de hade uppmärksammat att detta hände många och skulle försöka hjälpa. Jag kontaktade A better ocean och Amazon samt fyllde i reklamationer till ingen nytta. Amazon ville att jag skulle uppdatera mitt kort! Den 5 november fick jag tillbaka alla mina pengar. Jag älskar Swedbank.
Gert (S)vensson
Förverkligade sin verkstadsdröm
Lätt tillgänglighet till glasögon är verklighet i Sverige. Men verkligheten ser inte likadan ut i andra delar av världen. Ett exempel är Tanzania i Afrika, där stora delar av befolkningen inte har råd att skaffa glasögon. Därför genomför optikkedjan Specsavers så kallade Eye camps i landet. Med på den senaste resan var Matilda Gustafsson, 30, från Kungsbacka. – Det känns väldigt bra att ha fått hjälpa så många människor på plats, säger hon.