Har du koll?
Är du uppdaterad? Vad är sant? Har du koll?
Vad är det för något? Jo det är tre slogans som vi kommer att jobba med framöver i vår marknadsföring av Norra Halland. Hur och var vi kommer att synas kommer jag inte att avslöja här, men håll ögon och öron öppna. Det kan löna sig.
Intresset för Norra Halland är just nu rekordstort. Pappersupplagan är stabil med 10 300 prenumeranter och vår digitala sajt har slagit rekord efter rekord de senaste veckorna. Toppnoteringen var när coronaviruset på allvar kopplade sitt grepp om Kungsbacka. Då var belastningen så hög att vår sajt kraschade vid ett flertal tillfällen. Det är givetvis inte optimalt, men vem kunde räkna med en dryg dubblering av antalet besökare på sajten mot normalt?
Corona dominerar fortfarande i vårt nyhetsflöde. Det är trots allt en unik händelse som har fått en obegripligt stor påverkan på våra liv. Men glädjande nog finns även helt andra ämnen högt upp på läsartoppen när vi summerar trafiken veckovis. Förra veckan var exempelvis nyheten om att nya butiker öppnat på Kungsmässan den näst mest lästa artikeln. Och för några veckor sedan hamnade nyheten om att Coop öppnar butik i Kolla trea på topplistan. Så allt fokus ligger inte på coronaviruset som väl är. Varken hos oss eller bland läsarna.
Men tillbaka till våra slogans. Norra Halland är ett starkt varumärke lokalt, men det 99-åriga varumärket måste också vårdas och utvecklas. Ingen kan leva på gamla meriter. Vi syns på många håll, framför allt ute i föreningslivet. Men vi vill också fånga nya läsare och då tycker vi att en bra inkörsport är vår e-tidning.
Så om du inte redan är prenumerant, nu har du chansen att prova på vår e-tidning eNH gratis i en månad. Då har du bra koll på vad som händer i Kungsbacka. Och förhoppningsvis blir du så nöjd med eNH att du väljer att fortsätta prenumerera. För vad passar bättre än att stötta en lokaltidning när det blåser snålt även i mediebranschen i coronatider?
Läs dagens e-tidning i appen.
En annan nyhet är att du kan gå på skattjakt med Norra Halland. Eller rättare sagt med företaget Streetcoin som står bakom Skattjakt. Tävlingen går ut på att skanna QR-koder och det finns fina priser att vinna. Det är redan drygt tio företag i Kungsbacka som hängt på skattjakten och intresset börjar ta rejäl fart. Vi har annonser med QR-koder i papperstidningen och snart dyker det också upp koder på vår sajt. Så skanna koderna och häng på. Det kan löna sig.
Ha en trevlig påskhelg.
Läs mer krönikor här.
Här hittar du e-tidningen.