Annons

En keps för alla

I lagret finns heta märkeskepsar i alla tänkbara storlekar. Med 450 modeller att välja bland är tanken att alla ska kunna hitta en keps som passar.

Jobb & Pengar | 29 November 2020 11:00

Daniel och Hanie Roed driver Kepsmagasinet.

FOTO: Christina Nordwall

– Alla ska känna att de hör hemma hos oss och keps är inte bara för unga, säger Hanie Roed som driver webbutiken Kepsmagasinet tillsammans med maken Daniel Roed.

Det började med att kepsintresserade Daniel tyckte det var svårt att hitta kepsar som passade. Rätt storlek var ofta slut och paret började prata om att kepsförsäljning kanske vore något att satsa på.

– Vi startade webbshopen för ett år sedan och började så smått att köpa in. Sedan har det bara rullat på, säger Hanie.

Men det har inte varit en dans på rosor. Banken trodde inte på affärsidén och ville inte låna ut pengar. De bestämde sig ändå för att satsa, tog sitt sparkapital och började bygga ett varulager hemma. I mars var det dags att lansera webbshopen.

– Vi startade mitt i krisen så bankerna var inte så villiga. Almi däremot var jätteimponerade av vår affärsidé, säger Hanie.

Kända märken

Nu finns det 450 olika modeller i webbutiken samt ett totalt lager av cirka 3 500 kepsar. Det är kända märken som Lyle & Scott, New Era och populära Goorin Bros. Det finns kepsar från 119 kronor till 599 kronor. Det finns även mössor och accessoarer.

– Vi har ett bredare sortiment än vad man kan hitta i till exempel en sportaffär. Det är bra djup i varje modell med storlekar från XS/S till XXL så långt det går, normalt i butik är small–large.

Ny lokal

Allt eftersom varulagret byggdes på började det bli trångt hemma hos Daniel och Hanie i Tölö. Då hittade de en lokal på Energigatan av en slump.

– Det har varit en lång väg till där vi är idag men vi äger vårt eget lager och har vår webbutik som vi vill utveckla. Vi har begränsad budget och det är våra kompisar i blandade åldrar från Kungsbacka som är fotomodeller. Daniel, som är duktig på att sökoptimera, har gjort så att vi har kommit upp snabbt på Google och jag fotograferar. Vi har lyckats kombinera våra kunskaper.

På sikt är drömmen att kombinera webbutiken med en fysisk butik.

– Kepsfolket kör keps året om och vi har många återkommande kunder. Vi märker att det blir fler och fler från Kungsbacka. Många vill stötta det lokala, säger Hanie Roed.

Läs mer:

Utvecklade webbutiken under coronatiden

Plattform för lokal handel

Kreativa lösningar för att överleva krisen

Mer om lokala e-handel här

Annons

KOMMENTERA ARTIKELN

Håll dig till ämnet och håll en god ton. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga.

Kommentera

Du måste vara inloggad för att skriva en kommentar.

Läs Även

Cykla i natursköna Kungsbacka

Familj För dig som vill njuta av våren utomhus eller semestra på hemmaplan i sommar kan cykling vara bå...

Förvaltningschefen nöjd med alternativa verksamheten

Vård Den dagliga verksamheten för personer med funktionshinder har varit utflyttad till och från i ett år. Nu fö...

Jakten på havets silver

Familj Laddade och välklädda, med spön drag och flugor. I veckan var det premiär för fiskeklubbens ...
Annons