Järnvägen lider av stora problem. Det är ständiga elfel, signalfel spårfel och växelfel. Dessa problem bidrar till att tågtrafiken naggats i kanten. Detta rimmar med att vi uppmanas att åka kollektivt. Ytterst är det staten och regeringen med infrastrukturminister Andreas Carlsson som har ansvaret men från denne hörs inte ett ord. Däremot är mycket talför när det gäller flyget.
Han har inte en positiv inställning till järnvägen. Hans nonchalanta inställning mot tågtrafiken är under all kritik. Han agerar som pressansvarig för flyget.
Idag den 4 september var det problem med tågtrafiken mellan Kungsbacka och Göteborg. Då var det elfel och ställde till stora problem för tågresenärerna. Informationen var knapphändig och även fel i ett visst fall. Eftersom dessa problem är legio är det på tiden att något händer.
Tågoperatörerna betalar banavgifter för att köra tågen på uppdrag av de olika länsbolagen. Då är det på sin plats att dessa kallar till ett krismöte med Trafikverket. Det är inte hållbart att dessa problem ständigt återkommer. Ni som pendlar dagligen och är utsatta för dessa bör gå samman och kontakta respektive länsbolag och tillsammans kontakta Trafikverket . Det är ofattbart att inget händer utan det tillåts fortgå.
Christer
Hanhalsbon har skapat en föreläsning om vägen tillbaka
✔ Dissen mot rivalen ✔ Sommarbandyskolan ✔ Värvningen de missade
IVO har granskat händelsen
✔ Kaptensskiftet ✔ Viktigaste nyförvärvet ✔ Den nya målvaktsduon
Den 2 maj 1945 insåg tre unga tyska flygare att kriget var förlorat. De hade ingen lust att kapitulera i Norge utan nödlandade på isen på Torne träsk. Planet sjönk senare till botten, men 1986 fick en brokig samling äventyrare för sig att det skulle bärgas. Pensionerade polisen och hembygdsforskaren Sune Börjesson berättar här den spännande historien om hur Kungsbacka blev centrum för expeditionen.