Järnvägen lider av stora problem. Det är ständiga elfel, signalfel spårfel och växelfel. Dessa problem bidrar till att tågtrafiken naggats i kanten. Detta rimmar med att vi uppmanas att åka kollektivt. Ytterst är det staten och regeringen med infrastrukturminister Andreas Carlsson som har ansvaret men från denne hörs inte ett ord. Däremot är mycket talför när det gäller flyget.
Han har inte en positiv inställning till järnvägen. Hans nonchalanta inställning mot tågtrafiken är under all kritik. Han agerar som pressansvarig för flyget.
Idag den 4 september var det problem med tågtrafiken mellan Kungsbacka och Göteborg. Då var det elfel och ställde till stora problem för tågresenärerna. Informationen var knapphändig och även fel i ett visst fall. Eftersom dessa problem är legio är det på tiden att något händer.
Tågoperatörerna betalar banavgifter för att köra tågen på uppdrag av de olika länsbolagen. Då är det på sin plats att dessa kallar till ett krismöte med Trafikverket. Det är inte hållbart att dessa problem ständigt återkommer. Ni som pendlar dagligen och är utsatta för dessa bör gå samman och kontakta respektive länsbolag och tillsammans kontakta Trafikverket . Det är ofattbart att inget händer utan det tillåts fortgå.
Christer
Linda och Mathias jobbar på fritiden för att rädda byggnaden
Vårdpersonal som skrev avvikelser på boendet talar ut
Ska ge bättre flöde under dagtid och stoppa nattligt stök
Det startade i en villakällare på Hammerö för 50 år sedan
Han pantsatte sitt hus när satsningen inleddes. Johnny Wallerman trodde stenhårt på affärsidén och det visade sig att han hade helt rätt. Nu siktar hans företag Selectric Sverige AB mot en omsättning på över en halv miljard kronor. – I början satt vi hemma, vi hade inte råd med lokaler. Men vi såg hela tiden potentialen.





