Så bra att det blir debatt om hur man kan underlätta för rullstolsburna kommuninnevånare att på ett bra sätt komma iväg på en aktivitet.
Vår tanke när vi skrev inlägget om att vi önskar att taxichaufför från
färdtjänsten även hjälper till med ytterkläder var av praktiska och
samhällsekonomiska skäl, det vill säga att en aktör, färdtjänsten löser hjälpbehovet
i stället för två aktörer, hemtjänst och färdtjänst, och detta både vid
avfärd och hemkomst.
Om extra utbildning av chaufförer behövs går det säkert att ordna och
avgift för extra service är ju en förhandlingsfråga.
Inga-Lill Östgårdh Tyrefelt
genom
Birgitta Melin GoKungsbacka
Ska ge bättre flöde under dagtid och stoppa nattligt stök
Det startade i en villakällare på Hammerö för 50 år sedan
Mer ansvar läggs på fastighetsägaren
✔ Hallfrågan ✔ Varför hon fastnade för sporten ✔ Vad Vildblomma främst vill bidra med
Risk att toppen kommer runt jul och nyår
"Har verkligen varit nedräkning"
Han pantsatte sitt hus när satsningen inleddes. Johnny Wallerman trodde stenhårt på affärsidén och det visade sig att han hade helt rätt. Nu siktar hans företag Selectric Sverige AB mot en omsättning på över en halv miljard kronor. – I början satt vi hemma, vi hade inte råd med lokaler. Men vi såg hela tiden potentialen.







