Så bra att det blir debatt om hur man kan underlätta för rullstolsburna kommuninnevånare att på ett bra sätt komma iväg på en aktivitet.
Vår tanke när vi skrev inlägget om att vi önskar att taxichaufför från
färdtjänsten även hjälper till med ytterkläder var av praktiska och
samhällsekonomiska skäl, det vill säga att en aktör, färdtjänsten löser hjälpbehovet
i stället för två aktörer, hemtjänst och färdtjänst, och detta både vid
avfärd och hemkomst.
Om extra utbildning av chaufförer behövs går det säkert att ordna och
avgift för extra service är ju en förhandlingsfråga.
Inga-Lill Östgårdh Tyrefelt
genom
Birgitta Melin GoKungsbacka
I 60 år har man bråkat om byggrätter i området
70-åringen ser fram emot Scandi Gruppens nybygge
Han pantsatte sitt hus när satsningen inleddes. Johnny Wallerman trodde stenhårt på affärsidén och det visade sig att han hade helt rätt. Nu siktar hans företag Selectric Sverige AB mot en omsättning på över en halv miljard kronor. – I början satt vi hemma, vi hade inte råd med lokaler. Men vi såg hela tiden potentialen.



