Så bra att det blir debatt om hur man kan underlätta för rullstolsburna kommuninnevånare att på ett bra sätt komma iväg på en aktivitet.
Vår tanke när vi skrev inlägget om att vi önskar att taxichaufför från
färdtjänsten även hjälper till med ytterkläder var av praktiska och
samhällsekonomiska skäl, det vill säga att en aktör, färdtjänsten löser hjälpbehovet
i stället för två aktörer, hemtjänst och färdtjänst, och detta både vid
avfärd och hemkomst.
Om extra utbildning av chaufförer behövs går det säkert att ordna och
avgift för extra service är ju en förhandlingsfråga.
Inga-Lill Östgårdh Tyrefelt
genom
Birgitta Melin GoKungsbacka
"98 procent av alla vi möter är positiva"
I en fruktansvärd storm i januari 1920 går ångfartyget Macona under på revet utanför Nidingen. 49 besättningsmän omkommer – bara en enda man överlever genom att klamra sig fast i masttoppen i vinterkylan. Nu berättar Frillesåsförfattaren Carl-Magnus Stolt den dramatiska historien.