Det är inte konstigt heller att de gör detta, vilka artiklar om inte dessa ger mycket klick och intäkter?



Jag kan också förstå kommunen varför man från början inte ville informera kunder om dels nytt planeringssystem eller att man dragit av 20 procent av insatstiden. Detta är något som kunden ej skall märka av när personalen utför sina insatser utan allting skulle flyta på som vanligt.



Nu blev det ju något helt annat med facit i hand och varenda person ute i verksamheterna skall ha en riktigt stor eloge för hur man kämpat dessa veckor, alla vikarier, undersköterskor och koordinatorer.



Vi går nu mot bättre tider och med tiden så är jag övertygad om att det nya planeringsverktyget kommer bli uppskattat och bra både för personal och kunder. Det är både i kommunens och Intraphones intresse att få det så bra som möjligt för alla, så klart.



De 20 procenten är på väg tillbaka, kanske inte på alla enheter ännu men inom en snar framtid och kontinuiteten är också på väg tillbaka.



Nu mäts kontinuiteten inte på samma vis som med det gamla planeringsverktyget men det blir bättre.



Det är också viktigt att benämna precis som vid tidigare rapportering när NH granskar hemtjänsten att bilden som målas upp är långt ifrån sann på många enheter i kommunen, bilden man får nu är att det är kaos i hela kommunen vilket inte är sant.



Så låt oss blicka framåt gemensamt inom Vård och omsorg mot ljusare tider.



Kollega inom vård och omsorg