DEBATT 2020-09-27 KL. 14:03

Debatt: Lokalerna i Åsa ska användas igen

Debatt: Lokalerna i Åsa ska användas igen

TV-klipp och nyheter

TV-klipp och nyheter


Replik angående insändare från signaturen Åsa-Lasse i NH 18/9.


Hej, Åsa-Lasse. Jag har läst och följt insändare och artiklar gällande den fastighet som kommunen äger på Ringvägen i Åsa och vill svara på din insändare. Jag är ansvarig för kommunala verksamhetslokaler och verksamheten Fastighet i kommunen. Det är ett ansvar jag tar fullt ut och jag finns så tillgänglig jag kan för att svara upp vid frågor.


Bakgrunden och förutsättningarna till varför huset byggdes likaså varför det nu står tomt har varit uppe tidigare.


Det som inte framgår lika tydligt är att vi under den tid huset stått tomt har jobbat med att hitta alternativa lösningar för lokalen.


Det är klart att det hade varit önskvärt att detta kunde gå fortare, men arbetet går framåt och vi kan förhoppningsvis snart börja använda denna lokal igen. Vår ambition är att hitta ett bra och långsiktigt ändamål för lokalen och därav har ärendet behövt bearbetas.


Jag hoppas att jag med detta gjort mig tillgänglig och ni får gärna ta vidare kontakt med mig för frågor gällande kommunens fastigheter.


Med vänliga hälsningar



 

Kuggarna ger sin syn på fiaskot
HANDBOLL 2026-06-26 KL. 19:45
Premium

Kuggarna ger sin syn på fiaskot

✔ Turbulensen ✔ Sammanhållningen ✔ Inställningen

TV-klipp och nyheter

Avråder från dopp vid populärt bad
2026-06-26 KL. 16:49
Premium

Avråder från dopp vid populärt bad

Paret visar upp grön oas på liten yta
2026-06-26 KL. 18:45
Premium

Paret visar upp grön oas på liten yta

Fritzell minns filmsuccén och inspelningen i Kungsbacka
NYHETER 2026-06-25 KL. 20:45
Premium

Fritzell minns filmsuccén och inspelningen i Kungsbacka

40 år sedan "Leif" spelades in på Kungsbacka

ISHOCKEY 2026-06-25 KL. 18:00
Premium

"Det är helt sjukt vad mycket som kan hända på ett år"

Stor intervju med Frölundatalangen

LÄS SENASTE E-TIDNINGEN


Fler E-tidningar

SENASTE NYTT

Premium | HANDBOLL 2026-06-26 KL. 19:45
Kuggarna ger sin syn på fiaskot
Premium | NYHETER 2026-06-26 KL. 18:45
Paret visar upp grön oas på liten yta
Premium | NYHETER 2026-06-26 KL. 16:49
Avråder från dopp vid populärt bad
Premium | KRÖNIKOR 2026-06-26 KL. 16:00
Krönika: Världsfreden kommer i kilt

Fler nyheter

DÖDSANNONSER

FN-soldaten återvänder – söker svar om insatserna

FN-soldaten återvänder – söker svar om insatserna

Han har varit på åtta utlandsmissioner, varav fem under den blå FN-flaggan. Nu har Åsabon Adam Folcker tagit ledigt från jobbet i ett år för att göra återbesök i Kosovo, Makedonien, Bosnien, Liberia och Libanon. Han ska kolla läget sådär 20 år efter det senaste uppdraget: Hur blev det egentligen? Resorna ska resultera i tidningsartiklar och möjligen också en bok så småningom.