En kvinna köpte en klocka för 6000 kronor. Men strax därefter upptäckte hon att klockans armlänk hade gått isär. Nu anmäler hon företaget till Allmänna reklamationsnämnden eftersom butiken inte ville häva köpet.
Kvinnan, som bor i Kungsbacka, köpte klockan i en butik på en annan ort. När hon köpte den skulle personalen korta klockans armlänk. Personalen lyckades inte göra det så det skulle ordnas av en annan medarbetare dagen efter.
Kvinnan kom sedan och hämtade klockan och tog på sig den, men snart därefter ramlade den av armen. Hon upptäckte då att armlänken hade gått isär. Kvinnan kontaktade då butiken som sa att just den länken var svår att få tag på, men att de skulle skicka den för bedömning av en eventuell reklamation. Kvinnan sa då att hon ville häva köpet på grund av defekten, men det gick butiken inte med på.
Nu anmäler hon köpet till Allmänna reklamationsnämnden, ARN, som får göra en bedömning av ärendet.
Läs även:
Julkalender från Bianca Ingrossos företag anmäls
Efter bilköpet – man kräver ersättning på 45 000 kronor
Chilisåser ger maten ett lyft
Han pantsatte sitt hus när satsningen inleddes. Johnny Wallerman trodde stenhårt på affärsidén och det visade sig att han hade helt rätt. Nu siktar hans företag Selectric Sverige AB mot en omsättning på över en halv miljard kronor. – I början satt vi hemma, vi hade inte råd med lokaler. Men vi såg hela tiden potentialen.



