Omtänksamma uppmaningar om att hålla avstånd, vara varsamma och tänka på varandra finns på skyltar och dekaler i nästan alla affärer.
Men allt känns bara som snygga dekorationer. De flesta kunder bryr sig inte inne i butiken och inte heller butikspersonalen. De rusar runt med sina vagnar och tränger sig för att nå hyllor utan minsta tanke på – avstånd.
Vid kassorna håller sig ganska många kunder i skinnet även om många passar på att tränga sig emellan. Men borde inte butikerna se till att kunder kan hålla avstånd även på bredden? Vissa butiker har två kassor intill varandra öppna vilket gör att det blir oerhört bökigt i sidled med alla vagnar och kunder. Folk som inte handlat tränger sig ut, personal som ska hämta varukorgar klämmer sig fram och så de som väljer att gå in kassavägen. Det kan vara ett kaos där.
Livet är ett strövtåg på nattgammal is och alla befinner vi oss faktiskt i fara. Fråga någon som mist sin allra käraste.
I 60 år har man bråkat om byggrätter i området
70-åringen ser fram emot Scandi Gruppens nybygge
Han pantsatte sitt hus när satsningen inleddes. Johnny Wallerman trodde stenhårt på affärsidén och det visade sig att han hade helt rätt. Nu siktar hans företag Selectric Sverige AB mot en omsättning på över en halv miljard kronor. – I början satt vi hemma, vi hade inte råd med lokaler. Men vi såg hela tiden potentialen.




