SPORT 2023-09-07 KL. 17:30

Medaljjubel efter dubbla brons

Av Christian Johansson

Det var skateboardfest i Varberg när SM i park skulle avgöras. Från Kungsbacka Skatebordklubb fick Svea Paus och Melker Plan kliva upp på pallen.

Medaljjubel efter dubbla brons
Svea Paus fick en bronsmedalj. Foto: Privat

TV-klipp och nyheter

TV-klipp och nyheter

Skateboard. SM i park avgjordes i Varberg i helgen. Kungsbacka Skateboardklubb åkte tillbaka hem längs E6:an med två medaljer.

Svea Paus berättar att hon inte hade några speciella förväntningar inför tävlingen – men åken stämde.

– Det var riktigt kul, jag är jättenöjd, säger 14-åringen som valt att inte tävla i juniorklassen utan köra i damklassen.

Hennes åkningen tog henne upp på pallen och en bronsmedalj.

– Det mesta gick bra, jag satte de flesta trixen. Jag gjorde mitt bästa och det var kul att ta ett brons.

Segrare i damklassen var Hedda Hjertberg, tvåa slutade Vilja Lundmark.

Den andra bronsmedaljören härifrån var 13-årige Melker Plan i juniorklassen.

– Det var jätteroligt! Det gick bättre än jag trodde. Jag satte alla åken och det var roligt.

Hur är det att vara JSM-bronsmedaljör?

– Det känns riktigt bra och roligt, säger Melker Plan från Forsbäck.

Vann i juniorklassen gjorde Ilon Vindvi före Oskar Drought.




"Jag gjorde mitt bästa och det var kul att ta ett brons," säger 13-årige Melker Plan. Foto: Privat


Uppmaningen till badgäster: Parkera rätt
NYHETER 2026-06-27 KL. 09:40
Premium

Uppmaningen till badgäster: Parkera rätt

"Behöver kunna komma fram"

Kuggarna ger sin syn på fiaskot
HANDBOLL 2026-06-26 KL. 19:45
Premium

Kuggarna ger sin syn på fiaskot

✔ Turbulensen ✔ Sammanhållningen ✔ Inställningen

LÄS SENASTE E-TIDNINGEN


Fler E-tidningar

SENASTE NYTT

Premium | FOTBOLL 2026-06-27 KL. 19:05
Tappade poäng mot jumbon i kaosmatch
Premium | FOTBOLL 2026-06-27 KL. 14:04
Förlorade seriefinalen: "Plumpar oss"

Fler nyheter

DÖDSANNONSER

FN-soldaten återvänder – söker svar om insatserna

FN-soldaten återvänder – söker svar om insatserna

Han har varit på åtta utlandsmissioner, varav fem under den blå FN-flaggan. Nu har Åsabon Adam Folcker tagit ledigt från jobbet i ett år för att göra återbesök i Kosovo, Makedonien, Bosnien, Liberia och Libanon. Han ska kolla läget sådär 20 år efter det senaste uppdraget: Hur blev det egentligen? Resorna ska resultera i tidningsartiklar och möjligen också en bok så småningom.