Av Anton Bergenkull Lorentzson
Lätt tillgänglighet till glasögon är verklighet i Sverige. Men verkligheten ser inte likadan ut i andra delar av världen. Ett exempel är Tanzania i Afrika, där stora delar av befolkningen inte har råd att skaffa glasögon. Därför genomför optikkedjan Specsavers så kallade Eye camps i landet. Med på den senaste resan var Matilda Gustafsson, 30, från Kungsbacka.
– Det känns väldigt bra att ha fått hjälpa så många människor på plats, säger hon.
Redan prenumerant? - Logga in |
Bli prenumerant!
Efter kampanjmånaderna är priset 49 kr/mån. Utan bindningstid.
Kampanjer gäller nya prenumeranter och övergår efter avslutad kampanjperiod till ord. pris 99:-/mån NH Digital komplett. Kampanjen gäller nya prenumeranter och övergår efter avslutad kampanjperiod till ord. pris 133:-/mån. Ange dina uppgifter för att skapa ett konto i samband med köp av prenumeration. Jag som ger bort prenumerationen är: |