Nu introduceras ett digitalt rabatthäfte för Norra Hallands prenumeranter. Det är Mervärdeshäftet som snart kommer att bli tillgängligt i appen Cardskipper.
– Fördelarna med ett digitalt rabatthäfte är flera, både för prenumeranter och annonsörer, säger Anna Odviken, marknadsansvarig på Norra Halland.
– Ett rabatthäfte som finns i mobilen har man alltid med sig. Det ligger inte kvar hemma eller i fel väska när man ska använda det.
För annonsörerna innebär ett digitalt Mervärdeshäfte bland annat att de kan komplettera sina erbjudanden under året och även annonsera ut tillfälliga rabatter under några dagar.
– För att prenumeranterna ska veta när de tillfälliga rabattkupongerna dyker upp kommer möjligheten finnas att få pushnotiser i telefonen, säger Anna Odviken.
– I appen kan man även lägga in tidsbegränsningar och andra villkor som exempelvis att ett erbjudande gäller de hundra första kunderna.
Mervärdeshäftet i papper som det sett ut hittills kommer också finnas kvar för dem som heller vill ha det, men man kommer förstås inte att få båda varianterna.
Först ut
De som först erbjuds det nya digitala rabatthäftet är Norra Hallands e-tidningsprenumeranter.
– Stefan Pettersson, Norra Hallands vd och chefredaktör, mejlar
ut information kring det digitala mervärdeshäftet, säger Anna Odviken.
Runt den 14 november kommer sedan en inbjudan från Cardskipper via mejl eller sms.
– I den finns en installationslänk för att ladda hem appen, den är enkel och lätt att följa, men har ni funderingar så går det så klart alltid att vända sig till prenumeration.
Ska ge bättre flöde under dagtid och stoppa nattligt stök
Det startade i en villakällare på Hammerö för 50 år sedan
Mer ansvar läggs på fastighetsägaren
✔ Hallfrågan ✔ Varför hon fastnade för sporten ✔ Vad Vildblomma främst vill bidra med
Risk att toppen kommer runt jul och nyår
Han pantsatte sitt hus när satsningen inleddes. Johnny Wallerman trodde stenhårt på affärsidén och det visade sig att han hade helt rätt. Nu siktar hans företag Selectric Sverige AB mot en omsättning på över en halv miljard kronor. – I början satt vi hemma, vi hade inte råd med lokaler. Men vi såg hela tiden potentialen.






