Anmäler sängtvist till ARN
Av Christina Nordwall
En privatperson som köpt en säng hos ett företag i Kungsbacka saknade sänggaveln vid leverans. Efter att ha försökt komma överens med företaget utan att lyckas har kunden nu lämnat in en anmälan till Allmänna reklamationsnämnden (ARN).
Sängen kom men inte gaveln.
Foto: Pixabay
Kunden hade sett sängen med sänggavel på företagets hemsida. För att få en närmare titt åkte hen till butiken. Efter samtal med försäljare tyckte hen att allt verkade bra och tänkte åka hem för att beställa på nätet.
Försäljaren som sa sig vilja underlätta skickade i stället ett mejl till kunden med redan ifyllda uppgifter, bara att klicka på varukorgen och beställa. Det gjorde kunden efter att dessutom fått ett lägre pris än vad som stod på hemsidan.
SaknadesMen när leveransen kom saknades sänggaveln. Kunden tog kontakt med företaget för att påpeka detta men fick svaret att den inte stått med i mejlet som kunden godkänt.
Kunden påtalade att hen varit tydlig med att sänggaveln skulle vara med i beställningen precis som det stod på företagets hemsida. Och att hen kunde tänka sig att lägga till den summa som försäljaren rabatterat. För detta fick hen inget gehör hos företaget och har därför gått vidare med ärendet till ARN.