NYHETER 2020-09-18 KL. 13:33

Larm om dieselutsläpp

Vid 13-tiden på fredagen fick räddningstjänsten larm om ett utsläpp av drivmedel på Slätthultsvägen i Onsala.

Larm om dieselutsläpp

TV-klipp och nyheter

TV-klipp och nyheter

Enligt Räddningstjänsten Storgöteborg ska det röra sig om en lastbil som av okänd anledning kört sönder sin dieseltank.

– Vi är inte framme på plats ännu men chauffören tror själv att det kan röra sig om minst 100 liter, säger tjänstgörande på ledningscentralen.

Miljö och hälsa i Kungsbacka kommun är informerade och på väg till platsen. Vägen är för närvarande blockerad vilket ska beröra cirka tio fastigheter, enligt räddningstjänsten.

Vid halvfyratiden var räddningstjänsten färdiga och hade lämnat platsen.

– Vi har lämnat men Miljö och hälsa är aktiverade och entreprenörer på plats som ska gräva upp diesel som sipprat ner i grusvägen.

Olyckan ska ha orsakats av att lastbilen kört på en sten och därmed krossat tanken.

Uppdaterad 15.45.

 

 

 

Kuggarna ger sin syn på fiaskot
HANDBOLL 2026-06-26 KL. 19:45
Premium

Kuggarna ger sin syn på fiaskot

✔ Turbulensen ✔ Sammanhållningen ✔ Inställningen

TV-klipp och nyheter

Avråder från dopp vid populärt bad
2026-06-26 KL. 16:49
Premium

Avråder från dopp vid populärt bad

Paret visar upp grön oas på liten yta
2026-06-26 KL. 18:45
Premium

Paret visar upp grön oas på liten yta

Fritzell minns filmsuccén och inspelningen i Kungsbacka
NYHETER 2026-06-25 KL. 20:45
Premium

Fritzell minns filmsuccén och inspelningen i Kungsbacka

40 år sedan "Leif" spelades in på Kungsbacka

ISHOCKEY 2026-06-25 KL. 18:00
Premium

"Det är helt sjukt vad mycket som kan hända på ett år"

Stor intervju med Frölundatalangen

LÄS SENASTE E-TIDNINGEN


Fler E-tidningar

SENASTE NYTT

Premium | HANDBOLL 2026-06-26 KL. 19:45
Kuggarna ger sin syn på fiaskot
Premium | NYHETER 2026-06-26 KL. 18:45
Paret visar upp grön oas på liten yta
Premium | NYHETER 2026-06-26 KL. 16:49
Avråder från dopp vid populärt bad
Premium | KRÖNIKOR 2026-06-26 KL. 16:00
Krönika: Världsfreden kommer i kilt

Fler nyheter

DÖDSANNONSER

FN-soldaten återvänder – söker svar om insatserna

FN-soldaten återvänder – söker svar om insatserna

Han har varit på åtta utlandsmissioner, varav fem under den blå FN-flaggan. Nu har Åsabon Adam Folcker tagit ledigt från jobbet i ett år för att göra återbesök i Kosovo, Makedonien, Bosnien, Liberia och Libanon. Han ska kolla läget sådär 20 år efter det senaste uppdraget: Hur blev det egentligen? Resorna ska resultera i tidningsartiklar och möjligen också en bok så småningom.