Vädret idag
Soligt
20°C
Prognos maj 24, 2018
dag
Mestadels soligt
23°C
 

TV-leverantör som inte levererar

KRÖNIKA. Grattis, Christina du har vunnit 24 kronor! Tack Lotto, vad roligt! Men, tänk om jag hade vunnit 24 miljarder istället. Jag vet precis vad jag hade gjort. Då har jag köpt upp den TV-leverantör vi anlitar och lagt ner bolaget!

 

Det började med att de var tvungna att flytta sina sändningar till ett annat system. När vi inte hade lust att betala 6000 kronor för nya boxar på grund av detta sade vi upp avtalet. Efter en intensiv övertalningskampanj från deras sida med erbjudande om gratis boxar och lägre månadskostnad gick vi till slut med på att förlänga. Dumt nog!

 

Det kom inga nya boxar. Veckorna gick, beskeden vi fick var att de är på väg. Kanalerna loggade ur. Efter en månad utan bild tröttnade vi rejält. Då hade vi ringt otaliga gånger, suttit timmar i telefonkö och fått helt olika besked beroende på vem man talade med. Vi hade blivit hänvisade hit och dit, mejlat på olika adresser och försökt få kontakt via chatten. Vi försökte även säga upp avtalet och fick då veta att: "nej, det går inte"!

Tänk vad mycket tid stackarna på kundtjänst skulle spara om de ägnade sig åt att lösa problemen istället för att hänvisa runt kunderna till andra avdelningar.

 

Hur är det ens möjligt att bedriva en sådan "goddag yxskaftorganisation"? Bolaget rekommenderar att man sköter sina ärenden via hemsidan men det enda ärende man kan sköta där är att beställa fler tjänster. Fakturaärenden och uppsägningar sköts via telefon. Om man nu har tid att sitta i kö några timmar och dessutom får tag på någon som faktiskt gör det som utlovas. Det har inte lyckats hittills.

Däremot har vi fått några autosvar på våra mejl: "För att kunna hjälpa dig på bästa sätt behöver jag hänvisa till mina kollegor på telefon med anledning till att undvika missförstånd" och "vi rekommenderar alltid att ta sådana här ärenden över telefon då det ofta kan vara information som behöver delges som skapar följdfrågor" och "jag får be dig ringa till oss på nummer xxxxx knappval 2 och sedan 3. Avdelningen du behöver komma i kontakt med har öppet vardagar".

 

På vilket sätt kan det bli missförstånd om jag säger upp avtalet via mejl? Då är det väl glasklart! Hur kan det misstolkas? Ni sköter inte er del av avtalet vilket är att leverera de kanaler jag betalar för. DÄRFÖR VILL JAG SÄGA UPP AVTALET!

Och ja, jag har jättemånga följdfrågor! Men ni vill ju inte svara. Däremot är ni riktigt duktiga på att skicka fakturor.

 

 

Christina Nordwall
Reporter och redigerare 0300- 52 13 62

TYCK TILL: Kommentera artikel

Kommentera detta inlägg

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

DebattLäs mer >>

ANNONS

TYCK TILL:

Badar du helst i hav, sjö eller pool?

Visa Resultat

Loading ... Loading ...

Diskutera TYCK TILL

Kommentera

DET HÄNDERLäs mer >>

Lämna ditt bidrag till Det händer här!

Tisdag 22 maj

kl 9–15 Gällinge träffpunkt för seniorer i Gällinge församlingshem.

Kl 9–11.30 Kyrkans öppna förskola i Varlakyrkan. För barn 0–5 år i vuxens sällskap.

Kl 12 Flöjt/Orgel till lunch med Maria Blåberg & Lasse Nordung i Släps kyrka. Därefter lunch i församlingshemmet.

kl 13–16 Öppen förskola i Onsala församlingshem. 

Kl 13.30–15.30 Drop-in kafé på...

Läs Mer